How sweet it is!!

image65

Just nu surfar jag på ett glädjerus som jag bara måste skriva och berätta om. Sverige vann över Kanada i JVM i hockey ikväll. Det kanske verkar trivialt för den icke sportintresserade. Men åhhhh vad underbart det var. Vilken match!! Det är en av de fem bästa matcherna jag någonsin har sett. Den är däruppe tillsammans med Semifinalen 6 mellan Färjestad och HV71 för ett par år sedan, och matchen då Sverige vände ett 5-1 underläge och vann mot Finland. Vad som gör allt så mycket mer "sweet", som Pernilla skulle ha sagt. Är att Kanada är ett gäng av sånna totala douchebags!

Sverige låg under med 2-0, trots bra spel i de första två perioderna. Kanade fuskade, filmade och hade domarna på sin sida. Och ni som känner mig vet att jag sällan skyller på domarna i onödan, men i det här fallet så vågade de helt enkelt inte döma mot mäktiga Kanada.
Sverige hämtade upp till 2-2. Sedan slog de in 2-3 med 10 minuter kvar. Domarna skänkte då bort ett 5-3 överläge till kanadensarna efter en solklar filmning. Kanade gjorde 3-3 och allt såg ut att gå mot övertid. Men med 7 sekunder återstående på matchuret så slog Sverige in segermålet, Backlund till Forsberg, och minst 5000 ditresta kanadensare blev tysta. Några grät t.o.m. Tårar av sötma för mig. Sweet!

Douchebag betyder för övrigt "vaginalrengöringspumpspåse". Och det är exakt vad kanadensiskt hockeyfolk är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback