Lång och söt lärare

Diskussion med två tvåor.

tvåa 1: Vad lång du är!!
jag: Ja, det är jag.
tvåa 1: ...och Söt!
jag: hihi, tack.
tvåa 2: Vilken klass går du i?
jag: Jag är lärare.
tvåa 1: ...en Söt lärare! (med himlande ögon)
jag: Ja, det är jag!

Dom var så söta. Dom gjorde min dag.

Muntazir berättade idag att hans pappa är i Irak, och skulle ha kommit hem igår. Men han blev kidnappad. Några hade hört att han hade rika bröder, så det tog honom, och förde iväg honom. Två män vaktade honom med pistol, medans de andra gick för att hämta en bil. Hans pappa tänkte att de förmodligen kommer att döda honom, även om hans bröder skulle betala. Så han slog en man i ansiktet och sprang. Den andra vakten hjälpte mannen som blivit slagen. Sedan sprang de efter. Muntazirs pappa blev skuten i låret, men kunde fortsätta framåt. Som tur var fick han syn på några amerikanska soldater, som han viftade mot. De kom och hjälpte honom, och tog honom till sjukhus. De tog ut kulan, och nu ska han ligga där ett tag, och får komma hem om en vecka.
Konstigt att få höra en sån berättelse. Men det är ju sådant som händer var och varannan dag i Irak. Skönt att han klarade sig utan bestående men.

På Onsdag har i friluftsdag. Jag ska åka skridskor, och vara i idrotthallen. Det blir säkert en okej dag.

Det går ett rykte på skolan, högstadiet inkluderat. Att jag är grym på träslöjd. Alla vill att jag ska vikariera en massa tider, som om jag inte hade nog att göra. Det är träslöjdslärarna som spridit det ryktet. Bara för att dom ska kunna vara lediga. T.o.m. träslöjdslärare som aldrig sett mig röra en träbit går runt och sjunger mina lovord. Det är roligt. De hade ringt från högstadiet och undrat vem den där killen som är så grym på träslöjd är, och vill ha honom. Men det kan de glömma. Jag hatar slöjd. Och så fantastisk är jag inte ens. Visst, jag kan figursåga till en schysst älg, och svarva ett stiligt brännbollsträ. Men vikariera i träslöjd för högstadiet är en mardröm! Så nej tack. Jag mottager era beröm, men avböjer stilfullt. Må mitt rykte leva i evigheter, som en legend om en ung namnlös, vacker, blond karlakarl till träslöjdsvikarie, som sägs ha charmat damerna, slagit i 4tums-spik i ett häftigt slag, och inspirerat massorna.

Kommentarer
Postat av: ALICIA

HIHI BABES, NU FUNGERAR DIN BLOGG IGEN. HOPPAS ATT DU HAR EN BRA FRILUFTSDAG. DET VAR MYSIGT ATT ÅKA BUSS IMORSE. HÄR HAR DU EN ROLIG NYHET FÖR DIG: "Retired NBA player John Amaechi is coming out of the closet!" http://www.towleroad.com/2007/02/former_nba_play.html
FÖRESTEN SÅ HAR JAG FÅTT MAIL FRÅN IKEA OCKSÅ .MEN JAG VÅGAR INTE LÄSA. KANSKE VÅGAR JAG NÄR JAG KOMMER HEM.. JAG KOMMER KÄNNA MIG SÅ DÅLIG OM JAG INTE KOMMER VIDARE. NU SKA JAG JOBBA DUKTIGT SISTA HALVTIMMEN, SEDAN SKA JAG VANDRA HEMÅT. PUSSAR MIN SÖTA LÄRARE, HIHI

Postat av: Anonym

YAy bloggen funkar. Din blog har en viktig funktion när man har dötid på bilblioteket. Då kanske käcka människor skulle säga: Man kan inte ha dötid på ett bibliotek, finns ju så mycket visdom att läsa! Men vi lite mer intelligenta mäniskor vet att det inte är tillåtet att läsa på biblioteket på sin dötid av flera anledninngar:

1. Då är det ingen dötid längre, man har då alltså mördat sin redan döda tid.

2. Bilbiotikarerna tycker inte om när böckerna flyttar på sig.

3. Bilbioteket i sig måste få lite rast, att sitta här i bilioteket på dess lunchrast å anstränga sig för mycket kan inte bara leda(lida) till öÖVERviktighet(då inte den som är vik i kg relaterad) hos bilblioteket.. det finns jue så mycket forskare å annan kunskap som pågår här! Jag vill inte orsaka kollaps på bilblioteket.

Så då är dte bra att jag kan läsa massa söta inlägg på din blogg. De två tvåorna borde bli din små stalkers som springer runt å är så kära som bara lågstadieflikkor kan vara. OBS det är viktigt att de kan rodna å fnittra mycket bra!
Gällade ryktet om dig som trässlöjdslärare.. sådana rykten är tyvärr lätta att avslöja som bluff! alla vet att den duktig träslöjdslärare har inte alla lemmar kvar om man säger så.. annars är jue inte denna erfaren nog!

2007-02-08 @ 13:12:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback