Plockgodis

Den här fredagskvällen har inte bjudit på mycket intressant. Så nu sitter jag här och lyssnar på Baso för att fördriva min tid. Det gör det hela direkt bättre.

Idag var Rickard hemmasjuk, så han hörde av sig och undrade om jag ville komma ner och kolla på Apocalypto med honom. Mel Gibson må vara rätt störd, men han gör ändå ganska bra filmer. Jag har inte sett Passion of the Christ, men har hört att den verkligen gottar sig i tortyr och lidande. Hade också hört från recensenthåll att även Apocalypto skulle gotta sig i en hel del blod och tillbehör. Men det var inte speciellt farligt tycker jag. Den var bara bra tycker jag. Jag ger den kanske 4 tummar upp av 5 möjliga. Egentligen har jag bara två tummar, men det blir ingen bra skala.

Andra filmer jag sett nyligen är Natt på Museet. Den får inte lika många tummar. Men den var bitvis kul. Roligast var Owen Wilson och Påsköstatyn. Det var dessutom kul att det utspelade sig på Museum of Natural History i New York, för där var ju jag och Alisaurius. Men en del var helt klart inspelat i nån studio, för "lobbyn" såg inte alls ut så som den gjorde i filmen. Den kan få 2 och en halv tumme.

Big Daddy kollade jag in igår också. En gammal goding med Adam Sandler. Den är ju helt klart bra och fin. Jag och Alicia ska kolla på Happy Gilmore nån dag också, med anledning av vårt golfande. Jag slog för övrigt en perfekt drive på hål 2 senast. Men det var väl i princip det enda.Jag har köpt en billig klubba och lite bollar så att jag ska kunna gå ut och försöka träffa bollen. Om/när jag börjar spela golf på riktigt så ska jag köpa en riktig gammal skottsk utstyrsel. Det är kläderna som gör golfaren. Rka pipa bör jag nog börja göra också.

Imorn ska jag och Bapes äta lite på stan, och sen ska vi gå och se på Carlstad United mot Manchester City. Jag hoppas att Carlstad kan göra något mot dem. Det ska bli kul. Jag tippar 0-3.

Jag håller för tillfället på att spara mitt "skägg", har inte rakat mig sen i måndags tror jag. Men det är ju inte såå mycket att hurra över. Men jag skyller delar av det på min blondhet. Så mina små strån syns inte så väl. Det hela är en kontring mot Rickards skäggodling. Plus att Alicia gillar det. Och det försprånget behöver jag nu när hon uppvaktas på annat håll :)
När det har växt till sig lite mer så ska jag prova att raka det i nån frän design. Förslag mottages för övervägande!

På torsdag ska jag och Al åka till Stockholm och leka med Pernilla och Martin ett tag. Det ska bli kul. Använda deras badrum, deras Wii, titta lite på staden, Gröna Lund, Alicia pratade om Skansen också, för där hade hon aldrig varit. Så måste jag kanske gå till Sneakersnstuff och titta på skor. Får se vad man kan hinna med.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Skansen är ett bra förslag, alla som jobbar på grönan går in där gratis. Billigt nöje för mig alltså! Alla övriga får hosta upp en hundring tror jag, men det är ju inte så farligt det heller.
Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback