Stockholm

I torsdags reste jag och Alicia till Stockholm för att äntligen utnyttja vårt ovärderliga presentkort hos Martin och Pernilla. Vi möttes av Pernilla och vackert väder, det senare avskräckte oss från gröna lund, som var välbesökt just denna dag. Så vi tittade lite på nordiska museet, där en snäll biljettsäljarman komplimerade mig för mitt ungdomliga yttre. Alla trampbåtar var sedan uthyrda, så vi åkte och åt mat tror jag, och sedan hem till lägenheten, där vi fick spela lite Nintendo Wii. Martin fick mest bygga badrum, bygga hela natten lång. Stackars Martin.

På fredag var vi på gröna lund, där vi tack vare Pernilla kom undan helt gratis, bortsett från mat, glass och pinguspelande. Det var bra, för vi sparade mycket pengar. Vi fick även uppleva en massa spöregn, men bara efter det att vi åkt klart allt. Mina bästa var Vilda Musen, Katapulten, mattan i lustiga huset och kanske den där läskiga väldigt höga stolpen. Sen åkte vi till naturhistoriska museet och tittade på en film på Cosmonova. Det var tufft.

På lördag var vi på Skansen, men inte Martin. Han gjorde mer nyttiga, mogna och vuxna saker. De bästa djuren var dvärvaktelungarna, havsuttern, europeiska bisonen och järven tror jag. Efter Skansen åkte vi till Heron City och tittade på elektronik. Martin fick ett Nintendo DS med ett spel där man ska operera folk, och där snygga sköterskor skäller på en. Det var roligt och dramatiskt. På kvällen gick vi på bio, och innan det åt vi på Pizza Hut, det var gott som vanligt. Vi såg sedan på Simpsons-filmen. Den var rolig. De första 30 minuterna var en skrattfest. Sedan var de tvungna att föra in en handling. Jag ger den 2 tummar upp.

På söndag lämnade vi vårt bagage på centralen och sedan tittade vi på stan. Jag och Alicia var på Sneakersnstuff på söder, där jag köpte ett par bra jeans. Alicia och Martin fick sig också ett varsitt par på andra håll. Alicia provade sjukt många jeans. Jag och Martin ska bilda ett gäng med jeansjackor, och förmodligen jeanskjolar också. Jag kommer inte ihåg exakt vad det ska heta, men kanske ungefär: JJ's Scottish Denim Club? JJ's står såklart för jeans jacket. Sedan åkte vi tåg hem till K-Town igen.

Alicia vill att vi ska köpa ett Wii tillsammans nu. Jag ska låta förslaget marinera i min hjärna ett litet slag.

Här kan man se hur vi såg ut också...


       

Kommentarer
Postat av: Al

Nu ska vi resa igen!! Hoppas att vi får roligt! pusspusspussbabes!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback