18 månadersdagen

Idag har jag och Alicia varit ihop i ett och ett halvt år. Det var synnerligen duktigt av oss. För att fira vår anmärkningsvärda bedrift cyklade vi till Mariebärsskogen (som det bör uttalas). Där åt vi mat som var dyr, och sen tittade på djur. Dom roligaste var minigriskultingarna, dom var så söta så att vi var tvungna att skratta åt dom. Men det skulle vi inte ha gjort!! För när vi hade avlossat våra första skrattsalvor så fick vi skäll av en femåring. Han sa att det faktiskt inte är snällt att skratta åt dom. Så vi förklarade oss, och vann över honom på vår sida. Vi träffade en liten skogsödla också ute på en spång. Den var snabb och rädd, som sig bör när man är en skogsödla. På naturrum så lärde vi oss hur en bäver luktar och vad gäddor gillar att äta (De gillar abborrar och Salami, men ogillar löv och gräs).
Sen återvände vi till restaurangen, som även går under namnet "Glasserian" och beställde en varsin av deras överpriserade glassar. De var goda.

Senare under dagen i stan träffade vi på Rickard. Han dazzlade oss med sina "äta med kina-pinnar skills" Han lärde oss dessutom att "Jag älskar dig" på Tailändska heter "Rak Mak Mak". Och ju mer man drar ut på det sista Maaaaaket, ju mer älskar man den, vad eller vem det nu är. Rak Mak Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaak!

Jag köpte också medans jag var i stan ett par pantalonger i model jeans.

Min toppidé under dagen är att jag ska skriva en barnbok och håva in pengar. Den ska handla om Robotpappa. Mer kan jag inte säga vid risk för plagiat. Men jag tror inte att jag vill resa runt till barnavdelningar på bibliotek runt om i Sverige och prata om, och förklara min bok för dumma bibliotikarier och mammor (och eventuellt pappor). Nej det vill jag inte, i alla fall inte om de ska fråga massa frågor. Jag kan komma om de bara håller sig till att hylla mig, utan att bli så frågvisa. Och dessutom ger mig mycket i gage (resekostnader inräknat). 

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hahaha, jag har också lärt mig att gäddor gillar salami. Var där med åttan jag hade praktik hos förra våren. Väldigt spännande må jag säga!
Robotpappa ska möjligtvis inte ha en fru som heter Robotmamma och har en svart handväska? Eller har de kanske robotbarn som kan forma sig till användbara prylar? Det vore i alla fall världens idé det ;)
Tjenamors!

Postat av: Anonym

Åh, du är underbarast! ÄNTLIGEN någon som sett mitt kära Roswell :)

2007-06-29 @ 20:32:46
Postat av: Prins Martin

Hej Anders. Låt inte Pernillas nedlåtande stil skada din kreativitet. Robotpappa har förmodligen inte så mycket att göra med Barbapappa. Men Robotpappa vinner över Barbapappa med ena handen bunden bakom ryggen i en fight om det skulle behövas. För Barbapappa är fet som jordnötssmör. Det är fakta.
Killkram!

2007-07-01 @ 14:18:10
URL: http://maartyn.blogg.se
Postat av: Albanpappa

Hej Anders. Jag har tagit fram ett eget vinnande barnbokskoncept nu. Jag kallar det för "Albanpappa". Han har en fru som heter Albanmamma och har en svart handväska. Det här är överlägset, för man får med den multinationella aspekten. Albanpappa bor i en stockholmsförort, och deras barn kan forma sig till olika saker! Vad tror du? Givetvis kan Albanpappa slå ner vem som helst.
Killkram!

2007-07-01 @ 15:52:03
URL: http://maartyn.blogg.se
Postat av: Alisaurius Rex

VA?! Vem är det som skiver att min babe är underbarast? Jag ska giva dig på moppo!! grr

2007-07-02 @ 14:42:14
URL: http://aliis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback