Göteborg ---> New York

Imorgon avslutar jag mitt sportlov med att åka till Göteborg tillsammans med Alicia och hennes föräldrar. Jag har inte sportat så värst mycket under mitt lov. Bara promenerat ett par gånger. Men jag har ju faktiskt varit sjuk, och då kan man ju inte sporta förstår ni väl?!
I Göteborg stannar vi tills på söndag. Vi ska bo i något trevligt hotell. Och där ska vi göra sånt som man gör på hotell, d.v.s. springa på mjuka heltäckningsmattor i korridorerna, putsa skorna i sånna där skoputsmaskiner och hämta mycket is ifrån ismaskinen. Suget efter is är aldrig så stort som det är när man är på hotell.
När vi inte leker på hotellet så ska vi titta i affärer, gå på bio, och kanske gå till universeum och plaska med den där roliga rockan.
Men vi får inte spendera för mycket pengar i de där affärerna, för de ska ju sparas till New York...

new york new york

Det ska bli superkul.  Förra året när vår taxi kom upp ur en tunnel och in på Manhattan så var det här en av de första syner jag såg, när jag tittade upp för en tvärgata, från taxin. Jag har inte tagit det här kortet. För när vi kom så var det natten, och mindre liv i farten. Det var häftigt iaf. Det ser skumt ut, en gata som bara går rakt in i en byggnad. Det är skumt att vara där, och samtidigt mysigt och pirrigt...fast också som att man har kommit hem lite.
I New York så ska vi inte hålla igen på pengarna dock, bara vad det gäller mat! Annars ska vi handla en massa roliga kläder och grejer. I Soho ska vi droppa dollars. Sen så ska vi nog ta oss en titt i Madison Square Garden. Åka upp i Empire State. Kanske ut till Frihetsgudinnan. Kanske nåt museum. Hänga i Central Park. Fixa biljetter till Conan eller Dave!? Det kommer att bli en bra tripp för oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback