En tredjedel

Nu har en tredjedel av tiden som Alicia är bortrest passerat. Det vill säga, en månad av tre. Två kvar. Ett plus två är lika med tre. Ja, ni förstår, och det känns som det var mycket längre sedan som hon åkte. Det känns ungefär som 32 dagar istället. Ack ack ack. Stackars stackars mig, som det är så synd om. Men för Alicia går tiden snabbt, skönt för henne...
Jag är så trött nu för tiden. Ändå går jag och lägger mig i god tid. Någon på jobbet sa att det var hösten. Jag vet inte. Det står mellan hösten, sjukdom eller för få kramningar. Och sjuk känner jag mig inte. Men sjukdom kan vara lurigt. Igår lärde jag mig t.ex. på "mitt i naturen" att om man äter vissa giftiga svampar så kan man må prima i kanske en, två veckor, och sen bara dör man. Sånna svampar tycker jag är onda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback