Arkeologiska utgrävningar framför min TV.

Ännu en vecka till ända. Alltid lika skönt. Veckan som gått har innehållit jobb, med moment som lyftande och släpande av ungar. Vikarierande i 5:an (utan lyftande och släpande). Jobb på fritids. Att ihärdigt hälsa på en kollega som inte hälsar tillbaka. Men en av dagarna hoppade jag ut från en dörr och överaskade jag henne med ett "hej", så hon råkade försäga sig, och hälsa tillbaka. Det har också tagits skolfoto. Vi fick säga: - Krokodiiiil
Min fritid har innhållit tv-tittande, mycket Idol, och The Wire på DVD. Jag har även använt min nyvunna tid till att läsa. Jag har börjat på en bok av bibliska proportioner. Den har den minsta texten jag sett, och 1300 sidor. Ska jag hålla ut?
Till tv-tittandet har det slukats en hel del glass. Ben & Jerry's intåg i våra ordinära Ica butiker har fångat mig i sitt grepp. Fossil Fuel är en av mina favoritsmaker. Dessutom skänker den förutom njutningen av glassen, tillfredställelsen av att gräva fram små dinosaurier. Min barndomsdröm om arkeologi gör sig påmind.

Nästa torsdag är det dags för hockeymatchen mot Grums. Från en källa har jag fått höra att Grums kommun har plockat ihop ett rutinerat lag. Det blir tufft.

Min kära gammelmormor Ellen ramlade i söndags på sin veranda och slog sig medvetslös. Nu ligger hon på sjukhuset, och har inte vaknat än. Det kommer hon förmodligen inte göra något mer heller. Imorgon fyller hon hur som helst 98 år.

Alicia bor fortfarande i framtiden, och där borta är hon just nu förkyld. Det är så typiskt framtiden.




image53


Kommentarer
Postat av: Zorro-hästens tränare

Den verkar rolig den glassen. Jag har bara provat Cherry Garcia, ,Chunky Monkey och någon med brownie eller funge eller något liknanade. Men jag får inte köpa såna här för Pernilla längre. Hon har blivit PK och säger att det inte är bra för miljön att frakta glass från USA hit. Tycker du att jag ska lyssna på henne? Jag tror att många amerikaner också sitter hemma och tröstäter glass!
Kom ihåg alla mina tips inför matchen.. och glöm inte att slipa skridskorna. Du kan säkert pruta ner priset en tia nu eftersom det inte är säsong?
Killis!

Postat av: Alicia

Bortsett från förkylningar så är framtiden väldigt bra. När jag kommer hem så kommer du ha bättre saker för dig än att gräva i glass ;) Även om det är ett väldigt bra och värdigt substitut. Puss!

2007-09-24 @ 01:05:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback