Walk over?

Idag var så äntligen stunden kommen för den efterlängtade hockeymatchen. Jag var laddad. Ulrika psykade mig och Christoffer i skolan, och hon var bra på det. Jag åkte hem lite tidigare för att hinna äta o.s.v. Men när jag precis hade kommit hem så nåddes jag av beskedet att matchen blivit inställd. Detta med anledning av att någon i Grums lag hade råkat ut för någon slags olycka. Mer vet jag inte. Jag hoppas att det inte var något allvarligt, men är samtidigt besviken på att han var tvungen att råka ut för den just idag, så att min hockey blev inställd. Jag hoppas verkligen att det blir av vid ett senare datum. Olyckor borde bli olagligt tycker jag. Alla som är med i dom ska få betala böter, så att dom lär sig att inte ställa in hockeymatcher.

Idag har jag fått lön, den första sedan min löneförhöjning. Och även lite pengar retroaktivt, det är tacksamt. Chistoffer hade inte fått varken ny lön eller något retroaktivt. Stackars Chrissey, allt är så krångligt för honom, medans de mesta rullar på fint för mig. Men jag tror inte att det enbart handlar om tur och otur. 

Har också fått lära mig hur man sköter elektroniken i aulan, så att jag kan göra det när jag känner för det. Som nu på Tisdag t.ex. då vi ska se på dinosauriefilm. Det var mycket sladdar och moment att komma ihåg, men jag litar på att jag ordnar det när saker och ting behöver ordnas.

Om några i den fåtaliga skara som läser i min blogg skulle vilja läsa om vad Alicia har för sig i Nya Zealand, och även kolla in lite bilder, så gäller det att klicka sig in på
http://www.resedagboken.se och söka på: Alicias. Så ska ni hitta hennes sida utan några problem.

Ikväll ska jag se på Jonas och Musses religion på SVT2, följt av den nya säsongen av Entourage på Canal+. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback