Årtusendets match!

Hängivna läsare av denna blogg kan nog dra sig till minnes att jag och ett gäng stenhårda tuffingar från Kils kommun skulle krossa Grums kommun i hockey i höstas. Ni minns kanske också att matchen blev uppskjuten p.g.a. en trafikolycka. Men nu är den på igen. Om en vecka drabbar dessa giganter äntligen samman.
Med tanke på Färjestads tidiga uttåg ur årets slutspel så är Karlstad hungriga, ja till och med svältfödda på högkvalitativ hockey. Den 24 April bjuder jag och mitt lag på detta. 17.00 i minirinken vid Kasernhöjden. Be there!

Idag började jag med barmarksträningen inför finalen. Jag var ute och sprang i det vackra vädret. Jag kommer vara i topptrim mot Grums.

Jag tror för övrigt att de har laddat sitt lag med "riktiga" hockespelare. Men vi ska inte ge upp på förhand. Vi är David till deras Goliat. Vi är Vitryssland till deras Tre kronor. Vi är USA till deras Sovjetunionen, ano 1980.

Biljetterna går fort nu, och svarta börs-priserna blir branta. Så passa på. Det går givetvis att beställa matchen på PPV.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback