Skrattretande expensivt

Idag fick jag min frisyr klippt och fixad. Jag tänkte gå in hos min stamfrisör och boka en tid senare i veckan, men de kunde ta hand om mig med en gång. Det blev bra. När jag skulle betala de 360 kronorna som det kostade så behövde frisörskan kolla vad det kostade på en lista. När hon såg priset så skrattade hon. Jag tror att hon själv tyckte att det var skrattretande dyrt. Som ett skämt. Själv är jag van. Det är väl så nu för tiden att man inte får ha olika priser för herr- och damklippning, om jag inte minns fel. Det är ju rätt på ett sätt. Men 360 kronor är ganska mycket med tanke på att det tar 20-30 minuter att klippa mitt hårsvall. Hon berättade dessutom flera gånger för mig hur mycket hon tyckte om mitt hår, så hon borde dra av lite på priset för att det var ett sånt nöje att få arbeta med mitt fantastiska hår.
Jag har inget emot att betala, det gör jag så gärna. Men jag undrar om det är meningen att de ska skratta när de tar betalt.
Abropå dyra ting så fick jag en faktura från Telia idag. 820 kronor vill de att jag skulle betala. Det var för fyra månaders bredband. Det är inte dyrt i sig, men jag gillar inte när allt kommer på samma gång.
Just nu försöker jag behålla mina pengar. Jag har nämligen spanat in en tavla hos Konstfrämjandet som intresserar mig. Den kostar bara 900:-, och är framförallt fin. Förra månaden blev dyr, så jag måste dra åt svångremmen nu i April.

I lördags gjorde Al Gronkazoid högskoleprovet. Hon var jättenöjd och glad med prestationen. Hoppas att det ser bra ut när det slutgiltiga resultatet dyker upp om en knapp månad. Det gör det säkert.

Idag var jag glödhet i skolan. Jag var effektiv som en lågenergiglödlampa(?). Jag fick mycket gjort på kort tid. Jag fixade min runöversättningsuppgift till temat. Låt oss säga att det tog 45 minuter kanske. Jag hann t.o.m till tåget i grevens tid. Grevar har en egen tid.

Kommentarer
Postat av: Leif Pagrotsky

Faktafel: Lågenergilampor har ingen glödtråd och är således inte glödlampor. V.v. korrigera detta.

2008-04-07 @ 23:11:03
Postat av: Alicia

Du är så duktig på att vara duktig! Idag har jag tittat på ett nytt avsnitt av Barnmorskorna och det får mig att gråta mycket. Idag tom skrattgrät jag. Puss!

2008-04-09 @ 15:04:24
Postat av: Ricard

Min stamfrisor brukar alltid prata om hur mycket hon hatar mitt har. Men vad ska man gora nar staten har satt dodsstraff pa att inte ha elaka stamfrisorer?

2008-06-10 @ 11:43:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback