Örebro är sämst

Nu har jag inte alls mycket tid kvar av sommaren. 10 dagar ungefär. Rektorn ringde idag och pratade lite. Kicki hade inte kommit in på sin vidareutbildning, så jag får inte min egen klass. Men jag får ändå jobba heltid som lärare. Så det känns bra ändå. Den klassen är inte direkt en "drömklass" att ha som sin första.
Vi ska börja höstterminen med att åka båt på Dalslands-kanal och besöka någon matteverkstad i typ Bengtsfors. Jag älskar inte sånna där team building-aktiga aktiviteter, men förra året var det trevligt, och blir säkert det i år också.

Jag och Alicia var i Norrköping/Kolmården några dagar förra veckan. Det var trevligt. Norrköping var inte mycket att se, men Kolmården är värt ett besök. I Norrköping har dom ingen bra mat, och är allmänt ganska lama. Jag rankar dom trotts detta högre än Örebro, i listan över Sveriges städer. Örebro är och förblir för alltid sist. Men det är föga överaskande för någon skulle jag tro.

   

Jag och Al-Eazy var och tittade på The Dark Knight, också känd som Batman. Den var fett bra. Believe the hype! Heath Ledger är grymt bra som Jokern. Jag undrar vem som ska spela Gåtan i nästa film, som kan matcha honom. Jim Carrey som spelade Gåtan i nån tidigare urusel Batman-film, skulle säkert kunna göra det hyffsat under de rätta omständigheterna. Han har ju spelat en del seriösa "mörka" roller de senare åren. Men jag vet inte jag. Det blir intressant.

I slutet av den här veckan ska jag på släktträff i Munkfors. Jag har ingen släkt. Så det är Alicias vi talar om här. Det är en lång släktträff, med två nätters övernattning. Det blir tufft för mig som är så hemmakär. Men jag ska hålla mig sysselsatt. Jag kanske får lov att kolla på lite OS-sändningar. Jag får också ta med mig massa saker att underhålla mig med, som t.ex. Ipod, böcker, Alicia, PSP m.m. Jag undrar hur det ska gå för mig när jag ska duscha på morgonen, med tusen Nilsson-släktingar som kanske har paxat duschen hela dagen. Om dom gör det så ska jag bli sur i hemlighet.

Jag har hört det ryktas om att Rickard ska dyka upp i Sverige i början av Oktober. Det blir kul!

Jag och Alisa har börjat titta lite efter lägenheter som vi kan bo i också. Vi har skrivit en intresseanmälan hittils. På en 3:a på Herrhagen. Vi får se vad vi hittar. Men jag kan lova att det kommer att bli något bra, och om den bara är lite bra, så ska vi göra den mycket bra.

Kommentarer
Postat av: Baso

Sedärja ! BJÖRN gustafsson och TIGER woods !

DU har ju värsta kändisbloggen !

2008-08-04 @ 18:39:07
Postat av: Ricard

Lita inte pa baso! Han slangde en "Mask" bil i huvudet pa mig nar jag var liten! :)

Och om du vill stoppa den stora snigeln sa ar det potatis chips som ar svaret!

Dar far du en nostalgi tripp att bita i!

2008-08-05 @ 06:00:54
Postat av: Gorillan

Jag har hört att Johnny Depp varit med i diskussionerna om den nye Jokern. Han skulle säkert fixa det galant. Men än så länge tycks inget vara spikat.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback