97,4 kg!

Jag äter och motionerar duktigt, men ändå fortsätter jag att bli tyngre. Senast vägde jag 97,4 kg. Jag slår nytt rekord hela tiden. Det gör inte så mycket ändå, för jag känner mig inte fetare, snarare starkare. Tänk om jag snart spräcker den magiska gränsen, 100 kg! Då är man en riktig karl, det sa en gymnasiekompis alltid till mig. Hans mål i livet var att bli fetstark. Vi delar inte samma mål. Jag vill bara vara lagom stark, och inte fet.

TV har lärt mig att bönder, ensamma mödrar, norrlänningar och miljonärer behöver hjälp med att hitta en partner. Det känns inte som en särskilt homogen grupp. Den gemensamma nämnaren skulle kanske kunna vara att de är lite avskurna från det sociala livet på ett eller annat sätt. Bönder och norrlänningar bor avsides. Ensamma mammor måste passa barn, och miljonärer vet jag inte vad de gör. Ikväll är det bonde söker fru, och jag älskar när det blir tafatt och lite pinsamt.

För övrigt vill jag passa på att nämna att det är två veckor kvar till julafton.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback