Jurrasic Barn

I fredags morse när jag klev genom dörren på jobbet så hoppade det förbi två små barn högst upp i trappen. Jag reagerade på detta, så som paleontologerna i Jurrasic Park reagerar när de först får syn på dinosaurierna. Jag tänkte alltså ungefär "VA!? Barn?!". Det var en konstig reaktion eftersom det är mitt jobb 5 dagar i veckan. Jag har aldrig reagerat på det viset förut. Jag är nöjd med mitt val av arbete, och det slog mig bara att det egentligen är ganska ovanligt med jobb där det springer omkring barn.

I mitt senaste inlägg skrev jag lite om julkalendrar. Idag upptäckte jag att min gamla barndomsvän Tommy a.k.a Baso kör en egen
julkalender på sin blogg. Den är ganska ambitiös. Han ska göra en ny låt varje dag, och lägga upp. Jag vet att jag aldrig skulle klara av att vara så produktiv, ska bli intressant att följa om han lyckas.

Idag och igår har jag hjälpt Alicia att plugg inför hennes prov på språkhistoria. Det har varit intressant, och jag kan nu även kalla mig språkexpert. Testa mig om ni tvivlar. Jag vill också göra provet.

Nu ska jag som vanligt avsluta min helg med att titta på Mythbusters på Discovery.

Kommentarer
Postat av: Baso

Haha sedärja, där fick man gratisreklam! Jag måste lyckas. :P det står pengar på spel :P(vilket gör prestationsångesten 10 ggr högre) :P

Postat av: Alicia

Avslutar inte du alla dina dagar med att se på Mythbusters kl 21? Du får mer än gärna följa med och skriva prov älskling. Puss!

2008-12-08 @ 00:38:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback