21 dagar till dopparedan

Idag på bussen hem satt det två tjejer två säten framför mig. De vände sig om väldigt odiskret och tittade på mig, och viskade. Jag undrar vad som intresserade dem. Jag kan tänka mig tre alternativ. Nr 1: De tyckte att jag såg ovanligt ful eller konstig ut. Nr 2: De tyckte att jag såg ovanligt snygg och stylish ut. Nr 3: De tyckte att jag liknade någon kompis eller kändis, som Darin t.ex. Jag tittade tillbaka för att markera att deras diskression misslyckats, och försökte samtidigt se lite extra cool ut, för att antingen se mindre ful ut, eller extra snygg eller känd.
Jag har många gånger fått höra att jag själv inte är speciellt smidig när jag diskret ska kolla in någon/något. Alicia och Rickard har vid flera tillfällen skämts över mina allt för uppenbara sätt. Jag håller inte alls med, utan tycker att det bästa sättet är att inte försöka smyga alls. Jag är i själva verket mycket smidig.

Idag är det tre veckor kvar till julafton. Jag har börjat köpa klappar, men bara till Als hittills. Hon är lättast att köpa till. Vad önskar sig Rickard t.ex? Om du läser det här får du gärna ge några tips i kommentarerna. Ännu svårare är alla andra i släkten. Choklad och trisslotter tycker jag inte alls om att köpa, det är det tråkigaste jag vet.

Den 12:e December tror jag att Pernilla ska komma och sova hos oss, om hon inte kommit på andra tankar. Det ska bli kul. Den 13:e ska jag och Alicia gå på Markus Krunegård, på Arena. Först trodde jag och Alicia att Pernilla och Markus skulle krocka, men efter lite efterforskning visar sig att så är inte fallet. Bra för Pernilla. Då slipper hon bli lämnad ensam i mitt hemska hemsökta hem (snygg alliteration). Då kan vi se på Idol-finalen ostört och ostressat. Idol som för övrigt har en väldigt medioker säsong.

Jag kan inte säga att jag är besviken på julkalendern, eftersom jag inte hade satt upp några förväntningar. Men det är inte den bästa jag sett, inte heller den sämsta. Den bästa är lätt Sunes jul. Den sämsta har inte gjort tillräckligt med avtryck i min hjärna som är värda att minnas.


Kommentarer
Postat av: Baso

Jag har int tagit mig ork att titta på årets men vad jag hört av folk så pratar dom om att dom som gjort julkalendern lär ha varit stenhöga . Själv är favoriten "mysteriet på greveholm" :)

Postat av: Miss P

Stabilt att ni är hemma när jag kommer. :)

2008-12-04 @ 22:55:24
Postat av: Alicia Anna Linnéa Nilsson

Stabilt är ordet. Jag tycker att du är bäst Anders. Tur att just du är ihop mig mig. Godnatt.

2008-12-04 @ 23:16:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback