Varmkorv boogie

Inatt sov jag alldeles förskräckligt uselt. Så där som man gör ibland ifall man är orolig, och bara ligger i tankar. Med den stora skillnaden att mitt enda problem var att jag inte kunde somna. Jag sov några timmar, men det var ändå en dålig natt. Jag hoppas innerligt att  jag kan somna ikväll.


Igår bestämde jag mig för att min form inte är tip top. Framförallt är det runt magen jag känner mig lite tyngre än vanligt. Så jag skrev ett kontrakt med mig själv, som jag skrev under. I kontraktet står att läsa, Anders får under den kommande veckan varken äta godis, chips eller dricka dricka. Anders ska dessutom utföra någon form av motion dagligen. För att jag ska ha en liten morot, vägde jag mig också. Jag vägde mastiga 96,5 kg. Det var visserligen innan jag skulle gå och lägga mig, och efter att jag förtärt en chipspåse, och innan dess intagit en gog måltid hemma hos familjen Nilsson. Jag vägde med all säkerhet lättare redan imorse, efter min usla natts sömn.
Vi får se vad vågen stannar på nästa söndag. Jag tippar att jag kanske väger 94 kg då.


I skolmatsalen serverades idag feta kycklingvingar. Inte feta som att de hade mycket fett på sig, utan som i att de var fett stora. Jag tycker alltid att det är svårt att äta sådana. Det handlar om oerfarenhet. Det var hur som helst förstå gången som det serveras, mig veterligen. Om det är kyckling på menyn är det vanligare att det är nuggets, även om också de är sällsynta. Detta fick mig att börja tänka på vad tanter brukar säga om varmkorv och nuggets o dyl. Att de bara består av äckligt skräpkött, som blivit över. Jag bestrider inte detta, MEN, igår tittade jag på ett program med Gordon Ramsey, som vunnit berömmelse med program som "Den elake kocken" och "Hell's Kitchen". I programmet visade han hur man tar till vara på nästan allt utom ögonen från en gris. Det känns som att det är lite på modet nu, att ta till vara på allt. Det känns rätt i dessa tider av återvinnings- och miljötänk. Om dessa bortglömda delar är goda nog åt Gordon, så kan jag absolut äta en korv innehållandes desamma. Att varmkorv och nuggets också innehåller konstiga tillsatser handlar nu inte detta om. Jag menar bara att alla "äckliga restdelar" kanske inte är så äckliga.

Kommentarer
Postat av: Baso

Wiifit kanske ?

Postat av: Alicia

Nu hoppas jag att du sover. Det ska jag också göra snart. På fredag kommer Pernilla. Finbesök med andra ord. Vi måste fixa en madrass till henne som hon kan sova på. Täcke och lakan också kanske? Puss!

2008-12-08 @ 22:50:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback