En dag kvar...

Nu har jag bara en dag kvar att arbeta under 2008, det är mycket skönt. Imorgon ska vi enbart ha julavslutning. Det är "min" klass som håller i den, vi har övat i flera veckor, och det blir säkert jättebra. På lördag åker jag och Alicia till Stockholm i tre dagar. Det ska bli trevligt. Vi ska gå och kolla in Skansens julmarknad, se om vi hittar några sista julklappar, även om jag i princip är färdighandlad. Vi ska också träffa Pernilla och Martin en sväng, om dom är pigga och friska. Sedan får vi se vad vi ska göra.

Min godisfria vecka passerade utan att jag åt något godis eller liknande. Det kändes bra. Min vikt påverkades dock inte alls. Jag känner mig däremot lite piggare, och i aningen bättre form. Så jag ska försöka fortsätta ett tag till.

För några veckor sedan berättade Alicia för mig om en kvinna som tagit ut skilsmässa med sin man eftersom han hade varit otrogen mot henne i ett onlinespel (typ World of Warcraft). Jag tyckte att det var konstigt och ganska grundlöst. Alicia tyckte att det kunde vara befogat. Om man kan kalla samgänge med en virtuell karaktär (styrd av en verklig person) för otrohet, kan man då också anklagas för mord, om man skulle döda en karaktär i spelet? Det tror jag inte att någon tycker, men det är ändå intressant att diskutera varför det är en skillnad. Vi diskuterade även hur man skulle ställa sig ifall man bytta kön på karaktärerna och de verkliga personerna bakom dem, i olika konstilationer. T.ex. om mannen spelade med en kvinnlig karaktär och i spelet hade sexuellt umgänge med en manlig karaktär styrd av en man, o.s.v.
Till historien hör att kvinnan och mannen hade träffat varandra i ett online-spel, så jag kan ju förstå om hon blev orolig när han på nytt verkade inleda en relation i spelet.


Kommentarer
Postat av: Baso

Jag vet inte när skivan blir klar och sen är det en finansiell fråga med. Måste få ihop 2500 ungefär för att trycka upp dom första exemplaren .


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback