Jullovet, så här långt

Så var snart året till ända. Jag njuter av julledigheten, och av att inte göra så mycket överhuvudtaget. Dagarna innan jul var jag och Alicia i Stockholm. Vi hade en regnig dag på Skansens julmarknad, och två inte regniga på stan. Det var trevligt. Vi hann träffa Martin och Pernilla en liten stund också, och gå på bio. Vi såg på Yes man, den var fett bra. Bättre än vad man kunde tro. Det var länge sedan jag skrattade så mycket på bio. Jag rekomenderar den varmt.

Just nu följer jag Junior-VM med strort intresse. Hittills går allt programenligt för småkronorna. Förra året föll de ju på målsnöret då det gick till förlängning i finalen mot Kanada. Imorgon stöter Sverige på sin första stora utmaning, då de möter Ryssland. (20.30 i SVT24)

På tal om hockey så spelas NHL's Winter classic på nyårsdagen. Chicago möter Detroit utomhus på Wrigley Field i Chicago (19.00 i Canal+). Det blir mäktigt. Här i Sverige ska Färjestad och Frölunda göra samma sak på Nya Ullevi. Det blir dock mot slutet av 2009 eller i början av 2010.

Just nu håller jag på att spela ihop pengar på Svenskaspel.se. Jag började med 100 kr, och imorse hade jag 780 kr. Det är en bra deal. Jag ska försöka komma över 1000 kr. Sedan ska jag sätta in dem på mitt konto, tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback