Anders vs. Mepisto

Två veckor in på vårterminen, och jag är trött. Vårterminen är alltid skön. Upphackad mellan en massa lov, och i fjärran hägrar en hel sommar. Nu vill jag inte få det att låta som att det enda jag ser fram mot med jobbet är att inte vara där. För jag tycker ju om det, trots att inte lågstadiet inte riktigt är min grej. I måndags och tisdags var Kicki sjuk, så jag vikarierade åt henne, och nån annan dam vikarierade åt mig. Det var trevligt. Jag var en duktig lärare. Det är faktiskt nästan mindre kämpigt att vara klasslärare än att köra med min 50/50 elevassistent/lärare-grej. Då har man i alla fall några välbehövliga pauser under dagen. Det är sweet, som Pernilla alltid säger.

Jag trodde att jag antligen vann över Mephisto för några veckor sedan. Men jag har börjat tvivla på det. Kanske inte!? Kan han fuska så kan jag, skulle man kunna säga. Men frågetecknen gnager i huvudet. Jag spelade ett parti igår och idag, och fick stryk. Men jag tyckte att jag spelade ganska bra. Förhoppningsvis så lär jag mig och blir bättre. Jag skulle vilja spela mot någon som inte är en ond tysk dator.

Här kommer hans uppgifter:image67

Fullständigt namn: Mephisto Europa
Födelseår: 1987
Nationalitet: Tysk
Kapacitet: 8 bit, 16 KB ROM, 256 Byte RAM
Vikt: ca 1 kg
Storlek: 30 x 25 cm
Övrigt: Ursprungligt inköpspris omräknat till dagens
            penningvärde uppgår till 100 euro


...och mina uppgifter:

Fullständigt namn: Anders Fredrik Hammar
Födelseår: 1982
Nationalitet: Svensk
Kapacitet: obegränsad
Vikt: 93 kg 
Storlek: 4 kvadratmeter 
Övrigt: Intresserad av TV


Kommentarer
Postat av: Alicia

haha, vad rolig du är baby! Puss puss!

Postat av: Pernilla

Ja, de blev sjukt glada av plåtningen ;)

Och oh ja, Juno är bra för alla! Nu ska jag sova, det är jobb som gäller från 10.30-22.15 imorgon (say a prayer for me). Det är många timmar.

Kram!

2008-01-26 @ 00:31:06
URL: http://pernillalindholm.blogg.se
Postat av: Gorillapower!

Hej! Seriöst, skriv något här snart! Yalla bye!

2008-02-06 @ 18:05:13
URL: http://pernillalindholm.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback