Den kristna bebisen Gud

Idag har jag varit mycket varm. Men inte för varm, så att jag började svettas eller så. Min jacka gör ett fint jobb. Det känns som att den värmer mig, inte bara håller borta kylan. Min överkropp har haft det mysigt, medans mina långkalsonglösa ben har fått frysa en del. Det kan och ska åtgärdas, men just nu är det inte dödligt kallt ute.



Jag och Kicki och vår klass har ansvar för årets julavslutning. Vi har börjat öva in julsånger, och funderar i övrigt på vad uppträdandet ska innehålla. En av våra idéer är att barnen ska läsa upp julevangeliet, berättat i deras egna ord. Så idag läste vi julevangeliet, och barnen fick sedan skriva själva. Vissa kunde inte komma ihåg någonting, men de flesta satte igång och skrev. Ett par fastnade redan vid vad berättelsen skulle heta. En titel som kom upp var "Den kristna bebisen Gud", vilket jag tyckte var en jätterolig rubrik. Jag satte ändå stopp för den, då detta skulle vara ett något mer seriöst projekt. Jag tror att jag ska börja kalla Jesus så från och med nu. Det är okej, då mitt liv inte är ett så seriöst projekt.

Jesus var ju inte kristen, jag betvivlar att någon bebis har tagit ett beslut om religion. Och Gud tror jag inte på. Men en söt bebis var han säkert. Det är inte fy skam, det är mer än nog att bygga en religion på.

Kommentarer
Postat av: Al Fleu Deux

Hihi, vad gulligt, den kristna bebisen! Nu är jag på väg till min lektion och jag surfar på bussen, hihi. Hoppas att du har en bra dag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback