Globalisering och julkalender

Jag är en globaliserad man. Nästan alla köp jag gör sker över internet nu för tiden. Ibland tycker jag synd om trevliga affärer i Karlstad som får lägga ned, men det är knappast så att jag håller dem flytande. Idag fick jag i alla fall hämta min nya vinterjacka. Den var som den skulle, inga problem. Den är riktigt varm. Jag har frusit en del de senaste dagarna, så den ska bli skön att dra på mig imorgon.

Imorgon bör dessutom säsong 4 av amerikanska The Office komma. Det blir perfekt. Då får jag något bra att titta på under mörka decemberkvällar framöver, om jag nu inte strecktittar på alla avsnitt direkt. Men jag ska försöka spara på det goda ett tag.

På tal om december så ser jag fram emot Julkalendern i år. Jag gillar Anders och Måns, så det ska bli intressant att se vad de kan göra av den. Alicia tror inte att det är Anders som är med i julkalendern, vilket jag var 100% säker på, och nu vet med 101% säkerhet. Jag var därför smart nog att slå vad om 50 000:- med henne. Tyvärr fegade hon ur. Julkalendern verkar futuristisk och mörk, kanske inte det första man tänker på när man ska skapa julstämning. Men jag är hoppfull.

Här nedan följer en grej som Alicia återanvände i sin blogg idag. Jag hänger på. (För er som inte är bekanta med detta tidsfördriv, handlar det om att sätta iTunes på shuffle, och sedan får man se vad man får för svar på frågorna.) Om inget annat så får du åtminstine en inblick i vad jag lyssnar på för musik.


Will it be ok?
Not with you - Cassie   (Aj då!)

How are you feeling today?
The best night of your life - Hello Saferide


How do your friends see you?
Good day, good Sir - Andre 3000


Will you get married?
Jazz Thing - GangStarr   (Jag tar det som ett ja)

What is your best friend's theme song?
Close encounter - Cee-Lo Green


What is the story of your life?
Send it on - D'Angelo


What was high school like?
Blow him back into my arms - Moneybrother


How can you get ahead in life?
Nästa dag - Lisa Ekdahl  (Ta nästa dag som den kommer)


What is the best thing about your friends?
Behold a Lady - Andre 3000  (Mmm, jag har många lady-friends)


What is today going to be like?
Needy Girl - Chromeo  (Alicia?)


What is in store for this weekend?
Trilogy - Pharoahe Monch


What song describes you?
Seen it all - Nas   (Jag är sannerligen vis och världsvan)


To describe your grandparents?
No damn, I don't love you - Moneybrother  (Åh Nej!)


How is your life going?
Any other heart - Moneybrother


What song will they play at your funeral?
West Savannah - OutKast


How does the world see you?
Bangin' on the system - Adam Tensta


Will you have a happy life?
Yor are my sister - Anthony and the Johnsons


What do your friends really think of you?
Hemma nu - Baso   (Jag är mycket hemkär)


Do people secretly lust after you?
Transformer - Gnarls Barkley  (Kryptiskt)


How can I make myself happy?
Magiskt, men tragiskt - Håkan Hellström


What should you do with your life?
Young man - Cee-Lo Green   (Arbeta med unga människor, check)

Will you ever have children?
Cosmia - Joanna Newsom


Kommentarer
Postat av: Alicia

Mmm, allt är jätteroligt!

Postat av: Pernilla

Nej, han har faktiskt inte det, men jag har funderat på att köpa det. Både jag och Martin tycker att det verkar kul :)



Vad gör ni fredag-lördag 12-13 december förresten?

2008-11-24 @ 22:35:54
URL: http://pernillalindholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback