Zlatan med mera

Jag är Zlatanfrälst. Så jag fann det intressant när jag hörde talas om en analys av frisparksmålet han gjorde mot Palermo för några veckor sedan. Enligt rapporten var skottet omöjligt att rädda av en mänsklig varelse. Mäktigt. Zlatan borde vinna Nobelpris i fysik.

Idag träffade jag Alicia på stan. Alicia behövde lämna tillbaka en bok, så vi gick till Akademibokhandeln i Mitticity. När vi kom ut därifrån så hade en dansgrupp uppvisning vid scenen, och en massa människor hade samlats för att se på. Först dansade några småtjejer balett, dom var jätteroliga. Sedan kom det ca. 10 tjejer som kan ha varit 14 år kanske. De skulle dansa latinsk dans. Helt plötsligt råkade en av tjejernas bröst hoppa ut, och hon märkte det inte först. Vi tyckte jättesynd om henne, och klarade inte av att se på längre p.g.a pinsamheten i situationen. Hon rättade tillslut till sin klänning och fortsatte dansa. Jag hoppas att hon överlever situationen.

Förut hade jag några små funderingar på om jag eventuellt skulle köpa ett Playstation 3. Mest eftersom jag är intresserad av Gran Turismo som ju är på gång, och även spel som NHL o.s.v. Men det är trots allt ganska dyrt, och mina tankar har svängt över mer och mer på ett Xbox 360. Det säljer bättre, och PS3 har problem har jag hört. Så mer och mer PS3-spel kommer nu också på Xbox360 som jag har förstått det. Det är även några tusenlappar skonsammare på mitt konto. Vi får se vad som händer. Jag funderar vidare. Jag har hört att Xbox låter som en skördetröska, men förmodar att det är en lätt överdrift.

I måndags beställde jag en vinterjacka på Internet. Det låter vågat, men jag kan meddela att jag åtminstone provat en likadan jacka i annan färg här i Karlstad, och vet att den passar. Hoppas att det inte blir några komplikationer på vägen. Men jag litar på posten. Det blev t.o.m några hundralappar billigare. Om jag hade kommit på att jag skulle ha en jacka när dollarn fortfarande var så låg så hade jag tjänat tusenlappar. Men ack, man kan inte vinna alltid.

Jag har börjat tänka en hel del på julklappar. Till Alicia har jag flera idéer. Till Rickard har jag kanske en också, och till Alicias mamma. Men sedan är det stopp. Ingen panik än. Men om någon har bra tips på presenter till gamla människor som är unga inombords så mottages de med tacksamhet.

Kommentarer
Postat av: Gorillan

Xbox må låta som en skördetröska, men Martins PS3 har en fläkt som låter ganska mycket den också. Däremot har jag iofs svårt att tro att ett Xbox ens kommer i närheten av den grafik som finns hos playstation 3, men om man är van med Nintendo Wii så är ju båda valen hur som helst ett uppköp i grafik.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback