Lite mera nördig

Dagen började med att jag och Al kollade på Stepbrothers i sängen. Den var helt okej. Will Ferrell kan nästan inte låta bli att vara rolig. Anchorman är fortfarande min favorit-Ferrell-film dock. Plus hans biroll i Wedding Crashers.

Sedan har det blivit mer av de blob. Jag hann spela Super Smash Bros. Brawl ett litet tag igår. Men sen ville Al spela de blob igen. Ack ack ack, Alicia gillar inte Smash Bros. Jag har inte hunnit skaffa mig så mycket av en uppfattning.

Det verkar finnas mycket att hitta på i spelet, förutom att slåss. Även om det viktigaste måste vara hur själva fightingen fungerar. Efter att ha spelat i ca. en timme så tycker jag att det är lite fattigt på attacker, och mer röj än taktik. Det jag minns som det bestående i bra fightingspel från min ungdom (Street Fighter och Killer Instinct) är tillfredsställelsen i att bemästra en speciel karaktär, så att han följde ens minsta vink, och ingen kunde slå dig (om inte dom också bemästrade en karaktär). Det går säkerligen att göra detta på SSBB, jag fick nämligen storstryk när jag spelade mot folk online, så de hade uppenbarligen tillägnat sig en del skills.

När jag tänker på det så blir jag sugen på att spela Killer Instinct igen. Jag var expert på Fulgore, och oövervinnerlig. Ända tills Fredrik Hedelund tränade upp sina skills med Sabrewulf. Jag tror bestämt att Rickard var ganska bra med Jago också. Det är synd att det inte finns på Virtual Console. Jag kanske får nöja mig med Street Fighter Turbo.
Men först ska jag ge SSBB lite mer tid. Det måste sägas att det ändå är ganska roligt att slåss med Pikachu och alla de andra..

Nu är det snart dags för Håkan Hellström. Jag hoppas att han blandar mycket gammalt och nytt, men det gör han om jag känner honom rätt.


Kommentarer
Postat av: Ricard

Jago, gamla goa Jago. Jag klarade arcade mode pa mindre an minuten/gubbe. (Jag alskar hur Gubbe ar ett sa starkt nostalgiskt ord. (TurtlesGubbar, legogubbarna, jag ska bara doda den har gubben)

goda tider!

Jago har den enklaste attacken att utfora pa kontrollen, Ner, fram och B sa tog han fram svardet som tog hela livet i ett hugg.

Men jag utmanar dig i SSBB, tanker vinna overlagset och sen bjuda pa god mat och skratta ett ondskefullt skratt medan du ater!!!:)

2008-11-01 @ 01:58:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback