Konstrunda


Igår (söndag) var jag, Alicia och Sofia på konstrunda i Karlstad. Det var trevligt. Jag köpte en trevlig tavla som jag tänker ska passa i mitt köp någon gång i framtiden, när jag får ett vettigt kök. Tavlan ses här under, och heter "Lek inte med maten" Den är målad med färgpennor. Det är fantastiskt tycker jag. Vi har nog alla målat med färgpennor någon gång i skolan, och inte ska det väl gå att måla så här. Konstnären heter Johannes Wessmark. Han var trevlig. Sofia köpte också en fin tavla hos honom, föreställande stenar i vatten. De kostade 600:- exklusive ram, vilket var specielpris nu under konstrundan berättade han. På hans hemsida såg jag ett den egentligen kostar 1800:-, så det var inget dåligt specialpris. 200% off. Vet visserligen inte om det priset var inklusive eller exklusive ram. Men ändock, ett kap.



Om det är otydligt så är det legobitar på mackan och i burken, därav titeln.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback