Cykeltjuvar

Igår tänkte jag ge mig ut på en cykeltur ner till SATS och träna min kropp en smula. Men märk till min förvåning när mina båda cyklar var försvunna. Det var KBAB (hyresbolaget) som hade rensat i cykelförråden. Detta skedde i November, och då forslades alla cyklar som inte hade en lapp på sig bort. Man skulle nämligen sätta en liten lapp på cyklarna då, vilket jag faktiskt blev informerad om då, men struntade i. Jag tog det för osannolikt att de skulle ta mina två fina cyklar. Det syns ju liksom att det inte är några skräpcyklar. Idiotiskt tycker jag. Hur som helst. idag fick jag tillbaka mina cyklar. Jag får tacka det goda vädret för det. För nästa vecka hade de gjort sig av med cyklarna. Hyresvärden som hjälpte mig att hämta tillbaka mina cyklar sa att han hade tagit min Kronan-cykel om tiden hade runnit ut. Jag tycker att det är konstigt att dom kan göra så, även om dom informerar innan. Anledningen är tydligen att folk flyttar och lämnar cyklarna kvar. Så jag kan förstå att det behöver rensas, och att det inte finns många andra tillvägagångssätt. Men det irriterar mig lite ändå. Nu har jag i alla fall mina cyklar åter.

Att läsa fler böcker har blivit mitt efterkonstruerade nyårslöfte, av den anledning att det har gått så bra för mig. Senast läste jag ut Processen av Franz Kafka. Den var rätt okej. Nu ska jag försöka mig på Brott och Straff av Dostojevski. Vi får se hur det går, den är ganska mastig, men den kanske grabbar tag om mig. Om inte så har jag köpt in lite andra böcker som säkert ska kunna passa.

För några dagar sedan tittade jag och Al-Eazy på en film som vi haft liggande ett bra tag, nämligen Oskarbeströdda There will be blood. Den var bra, men framförallt måste jag säga att allt beröm till huvudrollsinnehavaren Daniel Day Lewis, är extremt rättfärdigat. Filmen är nästan värd att se p.g.a. honom alena.

Kommentarer
Postat av: Alicia

DIN Kronan cykel?

2009-04-15 @ 16:24:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback