Kvällens TV-tips.

Ikväll ska jag se premiären av SVT's anpassning av BBC's Dragons' den. Uppfinnare och människor med affärsidéer ska försöka få "drakarna" att investera i just deras idé. Den brittiska serien som visats på TV8 är en av mina favoriter. Hoppas att även den svenska serien lyckas fånga den rätta känslan. Det är alltid kul att se vad folk har för idéer som de tror ska funka. Det blir heta diskussioner om aktieandelar och fulspel mellan drakarna för att få investera i den där briljanta idén. SVT1 21.00. Om du missar det kan du även kolla in det på SVT Play.

Här hittade jag ett litet klipp som demonstrerar konceptet ganska väl.



Jag kan också rekomendera att surfa in här och titta på rykande färska episoder av alltid lika aktuella South Park. Alla 13 säsonger, alla avsnitt. Ta till exempel reda på varför Kanye West är en "gay fish", eller hur det går när Cartman och gänget leker pirater i Somalia.

Upptäckte att det senaste avsnittet krånglade på ovan länkade sida. Så jag lägger in det här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback