Omvänd Kristina från Duvemåla

I torsdags var jag och Alicia och såg på The Watchmen på bio. Jag tyckte att den var bra. Men framförallt hade den de bästa förtexterna i någon film jag någonsin sett. De var fantastiska. Man fick en bra inblick i historien bakom filmen, vackert illustrerat till tonerna av Bob Dylans The times they are a changin'. Musikvalet genom hela filmen var för övrigt lysande.

Idag ringde Miriam. Vi gick en promenad till stan och fikade innan hon åkte tillbaka ner till Lerum. det var trevligt. Dessutom såg Miriam en tjej som totally checked me out. Jag såg henne dessvärre inte, men Miriam sa att hon inte var så snygg, så det kunde kvitta. Hennes råd var att stanna med Alicia. Jag tror bestämt att jag gört.

Miriam berättade att en av hennes vänner gör musik, även Daniel gör tydligen musik, även om hon själv aldrig fått höra något. Jag känner ju som bekant till
Baso, som gör musik. Jag fångades i en nyck att själv göra en världshitt. En gång hade jag ett musikprogram när jag bodde hos mamma och pappa. Det finns nog kvar. Tyvärr kommer nog min nyck rinna ut i sanden innan skapandet kommer igång. Men jag tror att jag skulle kunna göra en grymt bra låt. Jag ringde min pappa och bad att han skulle ta med programmet nästa gång han har ett ärende upp till mig. Som jag minns det så var programmet ganska begränsat, men jag är som en omvänd Kristina från Duvemåla, jag kan antagligen göra guld av sand. Jag kommer att bli ett one hit wonder, och sen leva på royalties resten av livet. Umgås med Dr. Alban och E-Type m.fl. Leva ut drömmen med andra ord. Min låt kommer att bli bättre än alla av ovan nämnda personers musik. Just det, känn er utmanade. Den kommer att bli som honung i era öron. De vackraste ljud ni känner till kommer att förefalla som oljud i jämförelse. Texten kommer att ligga på Nobelprisnivå, jag snackar både litteraturpris och fredspris, för världsfred kommer oundvikligen att utbryta varhelst den hörs. Det var det. Förvänta er nu inte för mycket.

Min vän Pernilla skrev nyss ett inlägg om mig. Det påminde mig om hur bra och rolig jag är. Som om jag skulle kunna glömma bort det. Njut själva här av min person. Jag gillar min vän Pernilla. Right back at ya'

Kommentarer
Postat av: Baso

Nämen här är man nämnd ! Det är bara att du kommer hit någon dag så får du göra en one hit wonder. Har en midikeyboard som du kanske vet hur man använder bättre än mig :)

Postat av: Danni

Hahaha! Ska vi ta en battle om det hela? Likt 50 cent och Kanye?

2009-04-19 @ 17:45:08
URL: http://myobcan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback