Lokalpatriotism och Hallonsylt

Igår när jag med Göteborg-Stockholmståget rullade in i Karlstad ställde sig två skånska kvinnor upp, såg ut genom fönstren och hyllade Karlstads skönhet. Jag fylldes av lokalpatriotisk stolthet, och steg av tåget med nya ögon. Jag har alltid ansett Karlstad vara en vacker plats. Men nu, när jag klev av tåget så såg jag på Karlstad som man gör när man kliver av tåget i en ny spännande stad på en perfekt vårdag. Karlstad till och med luktade annorlunda.

På torget var det marknad. Marknadsstånd från hela Europa hade tagit sig hit. Franska ostar, tyska korvar, engelsk toffee och sylter, spansk paella, holländska pannkakor m.m. Det var fantastiskt. Jag köpte HALLONSYLTEN. Just det, den enda hallonsylt som har rätt att kalla sig det. Min värld förändrades där och då när jag smakade på på denna gudomliga sylt. Jag hade tidigare gillat annan hallonsylt, men efter den här kan jag inte längre tänka mig att någonsin låta mina smaklökar förgiftas av annan hallonsylt.

Kan ni tänka er, jag har köpt proteinpulver, så att jag ska kunna bygga mer muskler. Det hade jag aldrig förutspått för mig. Tro nu inte att jag är ett galet muskelfreak, nej nej, långt därifrån. Jag är ett muskelfreak som är vid sina sinnens fulla bruk. Nej, men det känns inte så extremt. Det är ju bra om kroppen har något att jobba med efter att jag har varit och tränat. Jag måste ju bränna alla hallonsylt nu,



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback