kissa kvinna

Idag har jag varit hos farmor och farfar. Det var marknad i Nysäter. Pappa köpte världens fulaste väggklocka. Urtavlan har något fantasy/80-tal över sig och bär texten "Time message". Jag förstår inte vad det betyder, okej att en klocka faktiskt förmedlar ett tidsmeddelande, men det känns konstigt att skriva det på urtavlan. Pappa hävdar att han har letat efter något sådant. Den kostade 20 kr, vilket är minst 20 kr för mycket. I sanning ett lågvattenmärke i smak, men också lite rolig.

På killtoaletten på fritids sitter en konstig skylt har jag upptäckt.



Kommentarer är egentligen överflödiga, och det finns mycket som man kan kommentera. Det mest konstiga och uppenbara är "kissa kvinna". Om man vill att 8-9 åriga killar ska sitta ner och kissa så bör ju den bästa metoden vara att be dem att "kissa kvinna". Jag tror för övrigt att det inte tidigare funnits något namn för det här skeendet, tidigare har man fått säga att man sitter ner när man kissar, men nu kan man vara mycket mer ekonomisk i sitt språk, och enbart säga att man kissar kvinna.
Hur nödvändig den första bilden är kan också ifrågasättas, behövs verkligen ytterligare visuell bekräftelse på att man sitter på en toalett?

På torsdag har både 30 Rock och Flight of the Conchords säsongsstart på Canal+, klockan 20.00 resp. 20.30. Det markerar att hösten är här lika mycket som mörkare kvällar. Bra TV-serier gör mig så här glad.



Nu ska jag ta mina nya dammsugarpåsar med på en svängom.

Kommentarer
Postat av: Mr. Man

Hej Anders. Du och Alicia ser sannerligen glada ut över att TV-hösten är kommen. Jag är också ungefär lika glad! Killkram från en fett solig hufvudstad idag.

2009-08-30 @ 16:02:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback