om vår trevliga gårdag...

Igår hade jag och Al en fin och trevlig dag hos Maria och Johannes. Hon skulle lämna över manuskriptet till sin bok igår, som ska vara färdig till bokmässan i Göteborg. Det ska bli roligt att få se hur boken kommer att se ut. Hon kommer garanterat göra succé på bokmässan. Tyvärr kom inte min Narren med i boken. Jag och Alicia var ju ute i skogen och tog kort på den åt henne. Men hon har täljt 3000 figurer, och bara 205 stycken kom med i boken.

Hon hade inte så många figurer just nu, och de roligaste var privata. Finast av dem alla var Kaj. Här är han.





Jag tycker att vi har vissa likheter. Håret, längden, öronen, de lite osymetriska ögonen, och hans fridfulla belåtna min känner jag speglar min sinnesstämning. Men jag kanske bara projicerar för att jag tycker om honom.



Han har kajor i bröstet och magen.



Jag berättade för Maria att jag verkligen tyckte om Kaj, och kan ni tänka er, då fick jag honom av henne! Men först ska han med henne ner till bokmässan, men sedan ska han få flytta hem till mig. Han är väldigt stor, men jag ska ge honom en bra plats i mitt hem.

Det är verkligen trevligt att vara hemma hos Maria. Hon har det så fint iordning. Jag skulle vilja ta med och visa allt för alla människor som jag känner. T.o.m min pappa tyckte om det :)

Igår köpte jag Slumdog Millionare på DVD, vi har inte sett den än, men det ska bli roligt. Köpte även Watchmen på Blue-ray. Jag och Al har redan sett den på bio, den är riktigt snygg, därför kostade jag på mig den på Blue-ray. Vi tittade på den igår kväll, det är en bra film, men framförallt är inledningen magnifikt snygg. Värd att se enbart för den sakens skull.

Imorgon ska jag till sjukhuset. Det är ingen fara med mig som tur är. Jag ska få lära mig lite om diabetes, och hur man ger en spruta tror jag. Vi har en kille på fritids och i klassen som har diabetes nämligen. Det är nog bra kunskap att besitta, men jag måste säga att det känns lite nervöst att dela ut sprutor. Men jag klarar det säkert galant.

Kommentarer
Postat av: hille

Du kommer klara insulinsprutriet galant! det enda man kan göra fel är att ge fel dos... vilket inte är bra... men det klarar du galant! kanske får du lära dig hur man tar blodsocker korrekt med?

2009-08-23 @ 17:37:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback