Sport och musik

Jag och Alicia går i väntan. I väntan på att få veta om vi snart är nya hyresgäster till en fin lägenhet på Herrhagen. Vi kan inget annat göra än att vänta. Denna väntan fyller jag i helgen med idrott. Premier League-premiären, samt Friidrotts-VM. Just nu tittar jag på miljardspenderande Manchester City, som imponerar hittills. Under friidrotts-VM längtar jag som många andra efter en väldigt en speciell tidsrymd, av storleksordningen 9,5 sekunder. Vad kommer klockan att stanna på när Usain Bolt slår sitt eget världsrekord. I försöken joggade han hela loppet på 10,20 medans resten av fältet maxpresterade, det var nästan förödmjukande. Finalen går 21.35 på söndag i SVT.

I helgen är det också Way Out West nere i Göteborg. Det hade jag gärna gått på. Det finns massvis med akter som jag skulle vilja se. Mest av allt vill jag se Nas, Anthony and the Johnsons med Göteborgs symfoniorkester och Bon Iver, men även Laakso, Glasvegas, Dead Prez m.fl. Alicia älskar Bon Iver, men hon kan inte lyssna på honom, för då börjar hon gråta. Ni kan testa själva. Jag är inte lika blödig, men jag är svag för melankolisk musik.

Bon Iver - re:stacks
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback