flashar med bilder

Nu ska jag knocka er med ett proffsigt blogginlägg med en massa bilder. Det har alla proffsiga bloggar. Proffsiga bloggar behöver inte ha något intressant innehåll, bara dom har många bilder. Det gillar människor, so here it goes...

Bilderna är tagna med min nya mobil, jag är nöjd med kvaliteten.

I torsdags följde jag med Alicia till Arvika. Hennes pappa skulle opereras där. Så vi fick spendera dagen på byn medans han låg under kniven. Det var trevligt. Jag var supertrött och det blåste och regnade. På kvällen såg jag på lokalnyheterna att en tromb hade blåst omkull stora träd i närheten, så vi hade tur som kom därifrån med livhanken i behåll.



Vi åt på Ohlssons brygga. Dom är ganska expensiva, men vi hade fått rikskuponger av Alicias mams. Maten var delicious.



Jag åt pasta med kycklingbröst och vitpepparsås och något gott klet.



Alicia åt fläskfilé med pommes och en stark mango chutney.



Vi hittade en fin stol som vi funderade på att köpa. Men det blev inget, eftersom vi inte har någonstans att ha den. Alicia ville dessutom hellre ha byrån i bakgrunden. Det ville inte jag, även om den var mycket fin den också.

Idag och imorgon är vi hundvakter åt Momiji. Daniel och Miriam ska flytta tillbaka till Karlstad imorgon, så vi passar henne medans dom packar och flyttar. Jag var och tittade på deras nya lägenhet idag tilsammans med Miriam. Den var fin och ljus. Fina tapeter och allmänt fräsht. De flyttar till Rud, så vi får nära till varandra nu. Hon smälter väl in i möblemanget lilla Momiji. Hon är också väldigt snäll och problemfri.



Alicia ringde nyss och berättade att hon nog kan få en lägenhet på Herrhagen, Filaregatan närmare bestämt. Jag tycker att det verkar trevligt där. En 2:a på 70 och någonting kvadrat för ca 5500:-. Det tåls att tänka på. Jag har egentligen råd att lägga lite mer på hyran, det innebär ju trots allt en förhöjd levnadskvalitet, och en BALKONG!!. Nära till centrum o.s.v. Skulle vara roligt om jag/vi flyttade från Rud när Miriam och Daniel flyttar hit. Men Karlstad är ändå inte så stort. Hmm....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback