Högläsaren

Jag har varken läst eller sett filmen Högläsaren, ni vet den med Kate Winslet. Alicia har läst den vet jag. Jag såg den på en lista i en tidningen över stora kärleksfilmer. Jag trodde att Kate Winselt var nån slags nazi-informatör, vilket låter föga romantiskt. Men det kanske är det som är poängen med boken/filmen, just att även nazi-informatörer behöver kärlek.

Hur som helst, det var inte alls det här jag skulle skriva om. Jag skulle skriva om högläsning, något som kommer med mitt yrke. Den senaste tiden har jag växt fram till en fantastisk högläsare. När jag i förrgår läste ut Bröderna Lejonhjärta så fick jag kollektiva applåder av klassen. Idag fick jag också mycket beröm för min uppläsning av vår nya högläsningsbok Vargbröder.

Vad som är än viktigare än detta är ju förstås min önskelista!

- Hittade ett par ganska fina skor till ett rimligt pris.

http://caliroots.com/system/search/product_vert.asp?id=18751


- Nåt PS3-spel kanske.

- Kalsonger / Långkalsonger.

- Pengar till en ny soffa.

- The Wire säsong 5 DVD

- Böcker
  t.e.x. Vita nätter av Dostojevskij (9789177422877)
           Brave New World av Huxley (9780099518471)

Jag önskar att jag hade något mer roligt på min lista. Men det har varit svårt att komma på julklappar i år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback