Film, TV-spel och böcker...

Bloggar är ju bara SÅ 2008, men jag gör mina små tappra försök lite då och då. Till att börja med kan jag nämna att jag och Alicia hade trevligt i Stockholm, inte riktigt lika lugnt som det var tänkt. Det blev bitvis lite stressigt då Alicia hade flera julklappar kvar att handla, och jag hade någon enstaka jag också. Vi var och tittade på Avatar på bio, och Alicia är helt frälst och hade helst velat se den med en gång igen så snart eftertexterna började rulla. Jag tyckte också att den var bra, men lika såld är jag inte. Rickard hade sett den i 3D i Olso och var minst lika såld han, jag tycker mig minnas något citat från hans läppar i stil med "den största bioupplevelsen i mitt liv".

Jag och Rickard har spelat mycket tv-spel nu medans han varit hemma i Karlstad. Jag köpte Uncharted 2, och det är riktigt bra och roligt faktiskt. Jag brukar sällan ha tillräckligt med tålamod till tv-spel för att spela klart dem. Men vi har inte så jättemycket kvar nu. Det är väldigt snyggt, och lite som att spela i en film.

Mitt efterkonstruerade nyårslöfte att läsa mer har onekligen gått bra. Här har jag staplat upp böckerna som jag läst under 2009, minus 2-3 stycken som jag lånat ut. Jag är nöjd och stolt över mig själv, och nästan allt jag har läst har varit bra. Det har ju mest blivit klassisk skönlitteratur. Mina favoriter har varit Brott och Straff, En alltför högljudd ensamhet och Och världen skälvde. Nu har jag en hel hög med böcker som ligger och väntar på mig inför 2010.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback