Idag blev jag varslad

Ja, idag blev jag varslad. Jag är anställd fram till den 16:e juni. Det är tydligen 20 stycken som blivit varslade nu vid den här besparingsrundan. Förra gången de sparade så var det ungefär lika många som blev varslade, men då var det i slutändan bara två stycken som fick gå. Det är minst sju stycken som blir uppsagda före mig vet jag. Så det återstår att se vad som händer nästa höst, om jag får söka andra jobb eller om det blir någon tjänst öppen någonstans i Kil. Kil har fått 8,8 miljoner av staten, hur mycket av dem som tilldelas Barn och ungdomsförvaltningen är inte fastlagt än. Jag kan ju hoppas att skolan får en stor bit av kakan, då ökar mina chanser antar jag.

Allt detta känns givetvis trist, men jag ska inte tänka allt för mycket på det. Jag var ju inställd redan inför den här höstterminen på att jag inte skulle ha något jobb i Kil. Jag får vara inställd på att jag inte har något jobb efter juni, och hålla ögonen öppna efter andra tjänster att söka. Men men, jag överlever i vilket fall som helst.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tråkigt med jobbet :(



Jag kommer att vara här, men jag kommer dessvärre att jobba hela tiden så det är inte så mycket glädje med det. Är visserligen ledig på måndag kväll, men då måste jag hinna packa, tvätta och städa, så det är inte så mycket till sällskap jag hinner vara då... Martin är redan i Trollhättan.



Åker ni tåg hem den 23:e? Mitt tåg går faktiskt via Karlstad, åker 10.35 eller något sådant... Ni ska möjligtvis inte med det?



Kram

2009-12-19 @ 23:40:42
Postat av: Martin

Jag bekräftar bara att Pernilla talar sanning i ovanstående inlägg! Jag tror även att du får behålla jobbet.

2009-12-20 @ 11:38:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback