Hemmafru

Idag har jag varit sjukt huslig. Först var jag och handlade. Sedan har jag rullat och stekt en massa köttbullar som jag har frusit in. Sedan gräddade jag pannkakor, som jag flippade i luften som en mästare. Pannkakorna åtnjöts sedan med ett glas mjölk och en massa rårörda lingon.
Nu sitter jag och smälter allt, förnöjd med mina bedrifter, och lyssnar på Joanna Newsom. Hon är magiskt bra. Om jag fick välja en sång i hela världen som jag själv skulle ha velat skriva så hade det varit hennes "Emily", alternativt "Only skin". Hon kräver en viss smak, men jag råder alla att checka ut henne på t.ex. Spotify. (vet ej om hon finns att finna där)

Igår var jag hemma hos min lilla sjukling, Al-Eazy, och firade nyår. Det gick lugnt till. Vi tittade på när Småkronorna utklassade Ryssland i JVM. Jakob Markström är en stor man, han är kanske vad som behövs för att tysta de där dryga kanadickerna. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback