lite grejer bara...

Idag har den manliga sidan av familjen Hammar åkt till farmor och farfar i Kålsäter. De behövde hjälp att kapa en massa stockar. Pappa och Rickard satte igång, jag fick eskortera farmor till mataffären för att handla. Vi stannade på kyrkogården och sprang i vattenspridarna. När vi kom tillbaka hade pappa och Rickard full koll på stockkapandet, så jag var ganska överflödig. Pappa gav mig några småsysslor, som att rulla ihop lite sladdar. När vi var klara fick jag och Rickard en femhundring att dela på, men jag skänkte min del till Rickard, för jag hade ju bara gjort kvinnogörat, och det är ju inte värt någonting. (plus att mitt hjärta är gott, mina fickor är fulla och Rickards är tomma.)

På vägen hem från Stockholm lyssnade jag mycket på den här låten, som Alicia hade i sin iPod. Adrian Lux, kompis till Alexis Weak som jag skrev om för någon vecka sedan. Bra video för övrigt.


Övriga goda musiknyheter är att Markus Krunegård släpper två skivor den 14:e Oktober. Ja, 2 till antalet!

Imorgon ska jag leka med Gibraltarsaurius Alicia. Sweet as (som dom säger i Nya Zealand).

Kommentarer
Postat av: Alicia

Menar du att det så kallade kvinnogörat inte är värt några pengar?

2009-07-04 @ 14:09:45
Postat av: Tha Hills

Nu Blev jag då lite provocerad Anders! Din farmor gick ju och handlade mat utan du och din farmor hade det inte blivit någon mat och hela släkten Hammar skulle dö utav svält, ert kvinnogöra räddade hela familjen, du skulle tagit hela femhundringen själv!



hihi

2009-07-07 @ 09:54:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback