I'm a hacker baby...

Idag har jag gjort värsta tuffa grejen! När jag fyllde år fick jag en DVD-box med Freaks and Geeks, den gamla fina TV-serien som visades på Kanal5 någon gång på 90-talet. Hur som helst, DVD-boxen är en Region 1 DVD, vilket min DVD-spelare inte stödjer. Jag började söka på internet efter regionsfria DVD-spelare, och råkade hitta information hur man hackar sin DVD-spelare och gör den regionsfri. Jag bestämde mig för att pröva, men var mycket skeptisk till att lyckas. Jag laddade ner en fil från internet, brände över filen på en CD-skiva och satte in den i DVD-spelaren. Jag hörde skivan börja snurra inne i spelaren, och helt plötsligt dök en meny upp där jag kunde ställa in region. Jag valde region 0, och vips, nu kan jag titta på mina kära Freaks and Geeks.

Jag hade ingen aning om att detta var möjligt tidigare, och jag är imponerad av att jag lyckades med det. Crazy bananas!

Kommentarer
Postat av: Baso

Duktigt jobbat :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback