Male bonding

Idag har jag varit på SATS och tränat. Efter att jag hade duschat och stod i omklädningsrummet så kom det en reklam på radion för en ny slags glass som MAX serverar. De säger att den framkallar iskalla känslor, varpå en kvinnoröst säger: - Älskling, jag är med barn. och en mansröst svarar iskallt: - Det har varit trevligt att känna dig. Alla killar i omklädningsrummet började genast skratta, och vi förenades där och då som män, över denna stereotypa, men underhållande mansroll. Vi undrade hur reklamen mottogs i det angränsande omklädningsrummet.

Efter träningen gick jag och satte mig på den numera vackra sandgrundsudden och läste lite i Idioten. När jag sedan kom hen tog jag min solstol och gick ut och läste färdigt den i det vackra vädret. Den var lite segare än Brott och Straff, men ändock en mycket bra bok. Det händer inte så mycket i boken, det fina med den är Dostojevskijs språk och de intressanta personporträtten. Det är en jättebra översättning. Översättaren har lagt till en massa fotnoter som förklarar olika antydningar, ordspråk m.m. Det är intressant, och bidrar till att komma in i den rätta tidsandan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback