Min helg

I onsdags köpte jag mycket riktigt Bolt. Jag slog till och köpte den på Blue-Ray, eftersom man då fick DVD utgåvan på köpet. I fredags så tittade vi på den, och det var helt klart en stor skillnad mot att se på en DVD-film. Det var så fint, trots att min TV inte är av yppersta klass.

Alicia kom en dag och var lyrisk över ett spel hon hade spelat hos hennes kompis Sofia. Det var Wipeout HD. Jag berättade att man laddar ner det från Playstation Network, och bara kostar 150 kr ungefär, så det gjorde vi på momangen, och nu är hon "hocked". Alicia blir då och då besatt av spel, tidigare har det varit Super Mario Galaxy, De Blob m.fl. och nu vill hon köra Wipeout hela tiden. Hon är duktig, men hon har inte lärt sig hur hon bromsar än, när hon bemästrar det blir hon vass.

Igår var jag och Alicia på en gatufest på hennes gata. Vi lyckades inte följa upp vinsten från den senaste gatufestens tipspromenad tyvärr, men vi var glada att segraren i vårt ställe blev Markus. Han är snäll, och underligt nervös hela tiden, fast ändå inte.
Jag berättade för Markus och hans bror Martin att Alicias dröm är att få vara hockeymålvakt, dom brukar vara ute på gatan och spela streethockey, och spelar tydligen inlinehockey någonstans på Hammarö. Så Alicia ska få vara med och stå i mål någon gång! Roligt!

Efter halva gårdsfesten åkte vi hem till mig för att ta emot Miriam, Daniel och Momiji som kom på besök. Det var trevligt att träffa dem igen. Vi tittade på Yes Man, och spelade lite spel.

Här kommer nu en tävling för er. Kan ni gissa vem den här gamla hunken är.



Rätt svar hittar du
här.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag blir så beroende... Manisk nästan!

2009-06-14 @ 17:37:12
Postat av: Anonym

Din s.k. hunk kallade sig Josef Stalin.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback