...och på den sjunde dagen vilade han.

Idag har jag haft en lögn och skön söndag. Jag har både tagit det lugnt samt varit effektiv. Jag har både tvättat och sprungit 2,5 km. Jag har läst en hel del i Idioten och jag har tittat på Tennisfinalen. Federer var helt klart några klasser bättre, men det har varit roligt att följa Roland Garros-turneringen den senaste veckan. Jag hoppas att Söderling kan fortsätta framgångarna i Wimbeldon om några veckor.
I fredags tränade jag på S.A.T.S när Robin Söderling spelade semifinal. Så jag tränade på en maskin, sprang till TV:n, tränade en maskin, sprang till TV:n, o.s.v. Färjestad var där och tränade samtidigt, och de följde samma rutin. Det är roligt när det sker något oväntat som förenar människor och skapar samhörighet. Jag hoppas att samma sak kan hända då U21-EM drar igång i Sverige snart. De får gärna återupprätta lite hopp i svensk fotboll igen, efter helgen debakel.

Nu börjar allra sista skolveckan innan sommarlovet. Det är en väldigt tillbakalutad vecka. Måndag och Tisdag är ganska vanliga. På Onsdag ska vi till Mariebergsskogen med klassen och gå på Naturrum, och titta på djur, äta glass och ha allmänt trevligt. På Torsdag är det en kort dag, lärarna möter sexorna i brännboll. På Fredag är det avslutning. På Torsdag ska jag för övrigt på ett kvällsmöta på min nya arbetsplats, det ska bli spännande, få se vad det är för människor man ska jobba med, och hur upplägget ser ut. Sedan jobbar jag ett par dagar veckan därpå, men sedan är det helt ledigt.

EU-valet ja, det känns ganska ointressant. Röstat hade jag ju redan gjort (MP), men mest för att hålla ute oseriösa partier. Att rösta känns som något man måste och bör göra. Det ska bli intressant att se imorgon om det blev några överaskande resultat.

Ikväll ska jag titta på Håkan Hellström på Söndagsparty

Kommentarer
Postat av: Alicia

Du är så duktig på att uppdatera din blogg nu för tiden älskling. Det är roligt!

2009-06-08 @ 19:40:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback