Litteratur och melodier

Jag har varit en mycket duktig läsare av litteratur sedan det nya årets intåg. Man skulle kunna tro att det är ett nyårslöfte, men det är det inte. Jag känner mig nöjd, jag brukar ha svårt att hålla uppe ångan när det handlar om att läsa. Hittils 2009 har jag läst Illusionen om Gud, Richard Dawkins, Och världen skälvde, Ayn Rand, Tärningsspelaren, Luke Rhinehart, Den blinda ugglan, Sadeq Hedayat. Åh så duktigt.

Igår vann jag 425 kr, tack vare att jag satsat 50 kr på att Malena Erhnman och Caroline af Ugglas skulle komma topp 2. Var då La Voix rätt låt att vinna? Personligen bryr jag mig inte, vi kommer ändå alltid sist i Eurovision. Då kan vi i alla fall prova med något annorlunda. Känns som att vi kommer först eller sist, förmodligen det senare. Måns låter ju som allt det andra vi skickat de senaste åren. Dags för Sverige att köra lite Ricky Bobby-style. Refrängen är ändå rätt bra, även om verserna är kassa.

Idag ska jag följa med Alicia med familj till Kungsör på barnkalas. Alicias kusinbarn Freia fyller 3 år. Då hinner jag börja läsa i min nya bok, Låt den rätte komma in, under bilresan.

Kommentarer
Postat av: Baso

Du får uppdatera oftare !

Postat av: Linda Rosing

Hej Anders,

Jag har spanat in din blogg länge nu, har du spanat in mitt TV-program, Den rätte för Rosing? Det kommer ett nytt avsnitt varje vecka, och det är i alla fall oftare än du uppdaterar din blogg...

2009-03-28 @ 17:46:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback