Sportlovet

Så slutar nu sportlovsveckan med en Vasaloppsmorgon. Det har varit en bra vecka. Lugn och skön. Jag har bl.a. tagit tillfället i akt och läst ut min megatjocka bok, Och världen skälvde, som jag arbetat med i flera år med långa uppehåll emellanåt. Den har varit bra. Jag känner mig nöjd med min bedrift, och ska nu försöka att hålla läsningen vid liv. Kort sammanfattat handlar boken om Dagny Taggert som driver en järnväg. Hon får kämpa mot en regering av snyltare och utsugare. Världens samlade intellekt går i strejk, medans civilisationen förfaller. Jag läste nyss om att en film är på gång, men den verkar ligga på is. Det skulle vara intressant att se.

Veckan började med ett besök på fårfesten i Kil. Det kanske låter lagom spännande. Men det var lite småtrevligt faktiskt. Sedan hann jag och Miriam leka lite innan hon åkte tillbaka till Lerum.

Jag har tränat väldigt hängivet under lovet också. Söndag, Måndag, Onsdag, Torsdag och Fredag. Så ni kan ju ana min enorma kondition och svällande muskler.

I torsdags var jag och Alicia på hockey. Grundseriens sista hemmamatch. Färjestad vann med 2-1 mot HV71. Och snart är det slutspel. Jag har bra känslor inför Färjestads chanser i år. Jag vet i dagsläget inte vilka som skulle kunna stoppa dem.

Mitt gamblande har gått bra igen. Igår vann jag 600 kr på att Färjestad och Linköping vann. Jag hade dessutom satsat på att Agnes och Sarah Dawn Finer skulle gå direkt till Globen i Melodifestivalen. Men ack, så blev inte fallet. Jag underskattade Sveriges kärlek till discoopera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback