Age aint' nothing but a number

I torsdags fick jag fylla i en enkät på tåget om hur jag upplevde resan. När jag kryssat i att jag var mycket nöjd med det mesta så skulle jag uppge min ålder, och jag kunde inte komma ihåg hur gammal jag är. Jag visste att jag antingen är 26 eller 27, men vilket av dem. Jag tänkte att jag ju kunde räkna ut det från mitt födelseår, men jag var samtidigt för oengagerad för att göra det. Så jag skrev 26, för det är ju inte så viktigt att dom vet exakt hur gammal jag är.

Det är första gången som jag inte vetat hur gammal jag är. Jag räknar med att det kommer bli ännu mer oviktigt i framtiden. Det var längesen jag uppgav att jag faktiskt är 6 och ett halvt, och inte alls bara 6. Nu har jag blivit en gammal räv, och min exakta ålder är inte längre relevant för mig. Jag har passerat den sista åldern av relevans, d.v.s. jag kan inte åka som ungdom på tåget längre.

När jag börjar krypa upp mot 65 så kommer kanske intresset tillbaka, då pensionärsrabatter hägrar på horisonten. Det viktiga just nu är att jag fortfarande ser ut som en fräsh 18-åring. Eller vad säger ni ladies?!

Kommentarer
Postat av: Linda Rosing

I mina ögon, ser du ut som en 16-åring! LOVE

2009-05-11 @ 01:06:36
Postat av: Alicia

Du är min young-guy! <3

2009-05-11 @ 08:09:43
Postat av: Pernilla

Oja, du och jag ser unga ut vet du. Men jag skulle gärna sluppit den där frågan från buss-chaffisen dock om jag skulle åka på hel eller halv biljett. Det finns ju gränser liksom. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback