Punch Out!!


Idag vaknade jag hemma hos Alicia. Vi åt frukost. Sedan åkte vi in till stan. Alicia skulle plugga med några klasskompisar på komvux, och jag skulle träna. Efter träningen gick jag in på Gamestop och fick tag i det sista Punch Out! De hade tagit slut väldigt fort. Dom som jobbar där är alltid jättetrevliga, dom som jobbar på Game är tråkiga, plus att på Game har dom världens sämsta bonuskort som man måste köpa, och sen får man typ 0,5% rabatt eller nåt. Jag bojkottar dom. Hur som helt, Punch Out! Härlig nostalgi. Jag har tagit två mästarbälten hittills. Att spela med wiimote+nunchuk fungerar faktiskt ganska bra, men när motståndet börjar bli riktigt svårt är den klassiska kontrollen att föredra.

Många av de klassiska karaktärerna är givetvis med, dock inte alla. Du ska boxa dig igenom 13 kombatanter innan du kan kalla dig världsmästare. Men spelet är inte slut där. När du väl har bältet så måste du försvara det, mot hungriga utmanare, som tränat sedan du slog dem senast.

Jag har inte prövat multiplayerläget än, eftersom jag inte haft någon att spela med. Men jag har inte så höga förväntningar på det.

Jag har även hunnit med det stora nöjet att rensa avlopp. Nu ska jag ställa mig och tvätta lite tröjor och skjortor.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker faktiskt tjejen på Game är riktigt schysst. Men de andra är lite... trista, stressade på något sätt.



Vilket samtalsämne.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback