Snart sommarlov...

Om jag har räknat rätt, och det har jag, så är det 14 skoldagar kvar till det annalkande sommarlovet. Idag hade jag mitt sista utvecklingssamtal. Jag och Svenska2-läraren hade lagt upp det snyggt för att den mycket svaga eleven ifråga inte skulle behöva sitta och lyssna på för mycket negativitet. Eleven berättade att hon förstod allt när jag förklarar, men ingenting när Kicki förklarar. Det känns ju bra att höra, jag tar åt mig. Intet ont om Kicki, hon är en bra lärare, men man förklarar saker på olika vis, och det lämpar sig olika åt olika människor. Nu har jag varit politiskt korrekt, om ni läser mellan raderna betyder det att jag äger.

Den 3:e Juni ska vi ha en klassträff på kvällen och spela fotboll och grilla. Det ska bli jättekul. Förra året gjorde vi samma sak, fast spelade brännboll. Jag hoppas att Alicia har tid och lust att följa med, och att vädret är vackert.

Den 10:e Juni ska vi åka på en kort klassresa till Mariebergsskogen, och gå på Naturrum och andra trevliga saker. Det börjar med andra ord att lugna ner sig inför lovet, och roliga saker hägrar på horisonten.

Jag och Alicia ska försöka ge oss ut på någon liten resa. Vi vet ej var, men vi har pratat om att kanske åka till Paris. Alicia ska åka till England och Bristol först, och hälsa på sin Sofia.

I övrigt så vet jag inte vad som händer i sommar. Jag ska träna mig på att åka på min longboard, Rickard ska få hjälpa mig tweaka inställningarna lite så att det blir lättare att carva. Jag satsar på att bli lika bra på att åka longboard som Martin är på att surfa på internet, och han är en mästare. Inte ens Al Gore som uppfann Internet kan surfa det bättre.
Martin berättade att han, Pernilla och Professor Milton kanske kommer och hälsar på i sommar. Det får ni så gärna.
För övrigt så har jag tydligen en överaskning att vänta med postgången imorgon, det ska bli spännande!

Jag tror att jag snart har lyssnat klart på Snabba Cash nu, den har varit ganska bra. En upplösning börjar närma sig känner jag.

Min sommarkänsla just nu sammanfattar jag med den här Håkan-dängan från senaste skivan.



"den ena såg Elfsborgsbron fortsätta i evighet..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback