Kinder-överaskning

Idag fick jag mycket riktigt en överaskning med posten. Martin hade skickat två chokladbitar, en Kinder Maxi och en Lion. Historien bakom är att jag bad honom köpa något gott åt mig när han och Pernilla skulle åka och handla. Och Martin är en man som står vid sitt ord. Jag fick igår en ledtråd i ordet "delfinitivt", men jag kunde inte lista ut vad det var.

Kopplingen till chokladen var så här:
"I ordet delfinitivt gömmer sig djuret delfin. Definer är exotiska djur som många tjejer gillar. Killar gillar istället lejon mest bland de exotiska djuren. Lejon på engelska är lion. Lion heter även godsaken du fick!"

Alla vet ju att tjejer gillar delfiner mest. Men jag ställer mig frågande till att killar gillar lejon mest. Christoffer som jag känner gillar tigrar mest, och jag gillar alligatorsköldpadda, kungskobra och späckhuggare mest. Men antagligen gillar nog många killar lejon. Det var en svår och bra ledtråd ändå tycker jag.

Idag gick jag och röstade till EU-valet. Jag är 0% insatt i valet, men att rösta är ju ett måste ändå. Att hålla ute nonsenspartier är en god nog anledning. Jag röstade hur som helst på Miljöpartiet. Det bör sägas att jag är ca 60%insatt när det handlar om rikstadsval.

Igår vann jag 100 000 öre på svenska spel. Det var bra, för jag har mest förlorat på sista tiden.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis till dina 100.00 ören! Det är betryggande att läsa hur många procent du är insatt i valen!

Postat av: Rickard

Sengångare, Bälta, myrslok, järv och boomslang är andra möjliga favoritdjur

2009-06-04 @ 13:19:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback