God afton

Igår var jag och Alicia hos Maria Westerberg. Pappa har tjatat och undrat när vi ska åka och hämta figuren som han köpte när vi var på konstrunda ett antal veckor sedan. Mamma köpte också en liten sak då, trots att hon egentligen fastnade för en större figur. Jag passade på att köpa den figuren till henne nu, som den goda son jag är. Hon blev glad. Vi planerade först att smyga in den i huset och placera ut den utan att säga något, för att sedan avvakta hur lång tid det tog innan hon upptäckte den. Men våra planer var värdelösa, så jag lämnade bara över den. Det funkade det också. Den är verkligen fin, så att jag nästan vill ha den själv. Men jag har paxat den som arv.
Alicia fick en täljkniv och lite bra obearbetade pinnar och rötter, så nu ska vi börja producera och konkurera.

Idag har jag läst efterordet till En alltför högljudd ensamhet, och det är inte bara jag som älskar boken. Författaren själv har sagt att det är hans bästa bok, och att han kanske hade fått leva bara för att kunna skriva just den.
Den är sannerligen enastående. Köp den NU!

En kort vecka är att vänta. Endast tre ynka dagar, de kommer att flyga förbi. På onsdag ska vi gå ut i skogen och leta efter bävrar. Vi har varit ute i några veckor och sökt, men nu är vi övertygade om att vi vet vart dom är.

Nu ska jag se på Söndagsparty med Fredrik och Filip, och i reklampausarna blir det Detroit Red Wings mot Chicago Blackhawks i Western Conference Finals


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback