I'm the shit!

Idag har jag börjat lyssna på Snabba Cash, som jag fick på ljudbok av Staffan på fritids, den är väl rätt så okej. Inget mästerverk, men det fungerar som förströelse när jag pendlar. Jens Lapidius, som själv läser upp boken gör ingen lysande insats som uppläsare. Jag ska lyssna klart på den hur som helst.
Sedan ska jag fortsätta med Idioten, och dess microsmå bokstäver. Jag gillar Dostojevskij, så jag ska uthärda.

Idag har jag haft EVK (elevvårdskonferens) samt utvecklingssamtal. Tolken hade dock kört vilse, men jag redde upp det och vi kunde komma igång. Nu har jag bara två utvecklingssamtal kvar. Ett imorgon, och ett nästa måndag. Jag är riktigt rutinerad och skicklig på utvecklingssamtal nu, jag kommer ihåg att det var ett ämne för nervositet när jag gick på lärarutbildningen och funderade över min framtid, men inte nu längre, nu betar jag av dem som ett proffs.
Sedan rev jag av det sista vi hade kvar att göra på vår kvalitetsredovisning, när vi hade konferens. Det är många gamla tanter som gärna börjar prata om massa annat, men jag ångade på och vi hann äntligen färdigt.
Jag tycker synd om Sannerudsskolan som förlorar mig nästa år. Men grattis till Vikstaskolan, hoppas att de inser vad de får.


Nu har jag marakulöst nog lyckats plocka och damsuga lite, det är inte ofta jag orkar göra det på en veckodag. Det kan ha varit mitt dåliga samvete som krävde att jag skulle göra nytta efter att jag köpte mat på McDonalds när jag kom in till stan.

Idag börjar Krig och fred visas som serie på SVT i fyra delar. Jag funderade på om jag skulle läsa den då jag bestämde mig för att läsa en seriös klassiker, men det blev Brott och straff. Jag ska ge den en chans idag, serien d.v.s. 21.00.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback