Pärlglans

Idag har familjen Hammar varit i Kolsäter hos farmor och farfar. Rickard återvänder snart till Oslo igen, så det måste klämmas in lite släktrträffar nu.

Idag köpte jag ett nytt balsam. Barnängen Pärlbalsam, för matt och glanslöst hår. Jag tror inte att mitt hår är matt och glanslöst, men fatta vilken glans jag kommer få! Mamma började jiddra om något balsam med diamanter i som hon sa sig ha, men vad glänser mest, diamanter eller pärlemor?! Just det! Pärlemor alltså! Det känns redan fantastiskt. Nu kommer jag att bli helt oslagbar. Likt Samson kommer mitt hår inneha en oerhörd styrka och makt. Irioniskt nog har jag beställt tid hos frisören nästa fredag. Men min styrka sitter inte håret, utan i dess glans. Och jag planerar att behålla en del hår kvar.

Nu ska jag gå och titta på The 90's, ett försvarstal med Henrik Schyffert.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback